KATEGORIJA: Novosti | 14.10.2014

UČIMO, RADIMO: Trening nastavnika za pokretanje poduzetničkih sekcija u školama

Na Jahorini je održan trening za nastavnice i nastavnike iz pet općina/opština u BiH u okviru projekta “Životne vještine za budućnost-učimo, radimo!”. Na trodnevnom treningu nastavnice i nastavnici iz 20 osnovnih škola stekli su znanja i vještine o izradi biznis planova koje će u narednom periodu prenijeti učenicima kako bi oni mogli sačiniti svoje biznis planove za učešće na Sajmu ideja u decembru. Jedan od ciljeva je da u narednom periodu djeca i nastavnici znanja i vještine prenesu na ostale u svojim školama u kojima će pokrenuti ‘Sekcije poduzetništva’ za koje je na treningu također usvojen godišnji program.

„Nastavnici će na poduzetničkim sekcijama djeci prenijeti naučeno. Cilj je da se poduzetnički način razmišljanja koji ovdje nastavnici i školski pedagozi stiču ili unapređuju prenese na djecu, da ih se kroz jednostavan program potakne na iznošenje svojih poslovnih ideja koje se mogu realizirati. Ono što je također bitno jeste da s obzirom da se sve ovo radi sa učenicima starijih razreda osnovne škole, stečena iskustva im uveliko mogu pomoći i kod profesionalne orjentacije“, kaže Amir Suljagić mentor na projektu koji dolazi iz privatne firme, i svoja iskustva direktno prenosi.

„Tržište je živo, i na radionicama nastavnicima prenosim iskustfa direktno sa terena, govorim im o aktuelnim tokovima i svemu što im može pomoći u radu sekcije“, kaže Suljagić. Treningu prisustvuju nastavnice i nastavnici iz općina/opština Bosanki Petrovac, Živinice, Derventa, Foča i Mostar. Tu su i lokalni mentori koji će s nastavnicima raditi tokom narednog perioda i biti im pri ruci. „Prvi put sam na ovakvoj radionici, i zadovoljna sam. Kao mlada osoba, često sam imala nedoumica oko posla kojim sam se željela baviti, sad imam rođaka koji ima 14 godina i treba da odluči gdje poslije Osnovne, i mislim da su sekcije poduzetništva i sajmovi ideja dobra prilika da se djeca oprobaju u nečemu prije nego donesu konačnu odluku, da vide kako sve to u praksi izgleda i koje sve izazove nosi izlazak na tržište ideja i usluga“, kaže Anja Tosić, koja je kao studentica pobijedila na jednom sličnom sajmu ideja, dobila je poticaj za projekat uzgoja ljekovitog bilja čime se i danas bavi.

Nastavnici koji su došli na radionicu zainteresirani su za pokretanje poduzetnike sekcije, i saglasni su da djeci takvo nešto treba. „Djeca imaju ideja, imaju želju i veliku energiju, a mi kao nastavnici smo tu da tu njihovu energiju usmjerimo i da im budemo podrška u tome što rade. Ovakve radionice nama pomažu u tome“, kaže Arnes Sinanović, nastavnik iz ‘Šeste osnovne škole’ Mostar.

U projekat je uključen i Centar za djecu i omladinu ‘Budućnost’ iz Dervente koji pohađaju djeca sa oštećenjem vida. „Nama kao ustanovi, a posebno našoj djeci, mnogo znači što mogu učestvovati u jednom ovakvom projektu. Znači da neko vrjednuje njihov rad i da ih se uključuje u životne tokove bez obzira na razlike“, kaže Jelena Đurđević iz Centra ‘Budućnost’. Dodaje kako vjeruje da će djeca iz Centra odgovoriti kvalitetnim idejama. Alen Alimanović iz Osnovne škole ‘Višča’ u Živinicama kaže kako poduzetnička sekcija nedostaje školama.

„Djeci je potrebno mjesto gdje se može razviti njihov poduzetnički duh, i gdje mnogu naučiti vještine koje će im sutra pomoći da lakše idu kroz život, odaberu školu i buduće zanimanje“, kaže Alimanović. Ivana Živanić, nastavnica muzičke kulture iz Osnovne škole ‘Todor Dokić’ u mjestu Kalenderovci kod Dervente kaže kako je radionica podsticajna, te kako je već tokom samog njenog trajanja počela da razmišlja o idejama koje bi mogla razviti s djecom.

„Razmišljala sam o proizvodnji čaja, mjesto ima potencijal i za med, pa možda ne bi bilo loše raditi na nekim paketićima sa čajem i medom, vidjeću šta će još djeca predložiti“, kaže Ideje već ima i Jasmina Jaganjac iz Osnovne škole ‘Ahmed Hromadžić’ u Bosanskom Petrovcu kae da je s kolegama razgovarala o ideji pokretanja ‘kurirske službe’ u kojoj bi se starijim i iznemoglim osobama, ali i svima koji možda nemaju vremena, pružile usluge plaćanja računa i drugih sličnih usluga.

Duško Krsmanović iz Osnovne škole ‘Sveti Sava’ kaže da u njegovoj školi već ima učenička zadruga, te da će poduzetnička sekcija zasigurn s njom moći surađivati. „Ovo dolazi kao kec na desetku!“, kaže Krsmanović.

Trening je dio projekta “Podrška trajnim rješenjima Revidirane strategije za provedbu Aneksa VII Dejtonskog mirovnog sporazuma” koji finansira Evropska unija, a sprovodi UNHCR u saradnji sa UNICEF-om i drugim UN agencijama i nevladinim organizacijama. Implementator komponente projekta “Životne vještine za budućnost-učimo, radimo!” je Udruženje građana “Nešto Više”.