KATEGORIJA: Novosti , Priče iz učionica | 07.05.2017

ČETVRTA OSNOVNA ŠKOLA MOSTAR: Djeca zajedno vježbaju jogu, sade povrće i pripremaju zdravu hranu, sviraju i slikaju, a skupa s nastavnicima i roditeljima uče o kriterijima ocjenjivanja

Djeca se na jogi odmaraju poslije zadaće

Učenice i učenici od prvog do četvrtog razreda Četvrte osnovne škole u Mostaru nakon urađene zadaće u produženom boravku s učiteljicama Aidom Leto i Almedinom Štukan odmaraju se uz jogu, u dvorištu jedna grupa djece sadi povrće koje će poslije upotrijebiti u radionicama zdrave ishrane, dok povrće ne prispije na radionici pored izrađuju se zdravi kolačići, a na likovnoj radionici čekajući kolačiće mlade umjetnice i mladi umjetnici slikaju svog drugara koji svira gitaru. Tu je i grupa koja se angažovala na izradi ručnih radova, u jednoj od učionica u toku je aroma mirisna radionica na kojoj učenice i učenici uz tihu muziku i mirisne svijeće slikaju prstima na temu porodice, a uobližnjojučionici djeca, nastavnici i roditelji na zajedničkoj radionici uče o kriterijima ocjenjivanja. Na svim radionicama djeca su iz različitih razreda i odjeljenja, i sve je dio sveobuhvatnog inkluzivnog procesa koji uključuje sve bez razlike.

“Sve ovo su redovne aktivnosti u našoj školi i nije to ništa nesvakidašnje. Ispunjavamo plan i program, ali gledamo da se odmaknemo od tipičnog načina, želimo da svako dijete dobije priliku da se izrazi kroz aktivnosti koje mu najbolje odgovaraju, da zna a ne samo da uči napamet, da se u školi osjeća komotno i sigurno i da škola budemjesto u koje svaka učenica i svaki učenik rado dolaze”, kaže nam Seada Kuštrić, direktorica Četvrte osnovne škole u Mostaru koja je jedna od 14 škola koje su učestvovale u projektu “Inkluzivno obrazovanje” koji je uz podršku UNICEF-a BiH realiziralo Udruženje “Duga” iz Sarajeva. Kaže kako je u ovoj školi inkluzija već dugi niz godina nešto što se podrazumijeva, a da su kroz učešće u projektu imali priliku unaprijediti koncept, razmijeniti iskustva s drugim školama, i čuti više o iskustvima iz inostranstva i trenutnim tokovima.

“Shvatili smo da inkluzija nije samo za dijete koje ima poteškoće, već put ka kvalitetnijoj školi i za svako od naših više od 600 učenika, 1200 roditelja i 56 zaposlenih. Kada radite za svakodijete, roditelja i zaposlenika, kada primijenite jedan mnogo širi koncept i odgovorite na potrebe svake učenice i svakog učenika,onda će se podrazumijevati i da ste odgovorili i na potrebe djeteta s poteškoćama koje u takvom procesu, u kojem se svako dijete uključuje u rad u skladu sa svojim interesovanjima i sposobnostima, neće biti izdvojeno po bilo čemu i ni na koji način”, pojašnjava Seada Kuštrić neke od osnovnih principa po kojima ova škola djeluje.

“Na našim radionicama nije neobično da na primjer zajedno rade djeca iz prvog, četvrtog i devetog razreda, petkom se radi plan aktivnosti i tema radionica za svaku narednu sedmicu i jedini kriterij po kojem učenici prisustvuju je da imaju interes za određenu temu, tako da se na radionicama osimučenikai učenica iz različitih razreda i odjeljenja s njima nerijetko nađui nastavnici ali i njihovi roditelji zakoje je također većina aktivnosti otvorena, tako da u toj općoj raznolikosti inkluzija dolazi sama po sebi i svaka razlika se jednostavno briše”, priča nam direktorica dok obilazimo radionice koje su održavane tog dana.

Na jednoj od radionica grupa učenica i učenika radi na školskomvrtu u kojem sami uzgajaju povrće koje poslije koriste za hranu koju također sami pripremaju.

“Imamo plastenik, sadimo povrće i rado sam tu kad god imam priliku. Danas pripremamo raštiku i luk, a imamo i drugog povrća”, pojašnjava nam Kenan iz VI3. S njimje i Dina iz VI3 koja vrijedno priprema zemlju za povrće, a kad se ne bavi povrtlarstvom kaže da voli gimnastiku.

“Imam gimnastiku u školi, a idem i na treninge. Bila sam do sada na 13 takmičenja u BiH, Hrvatskoj i Crnoj Gori i imam 12 prvih i jednodrugo mjesto”, otkriva nam Dina.

Nedaleko od vrta u toku je i likovna radionica na kojoj Hana, Irina i Admir slikaju Benjamina koji svira gitaru.

“Volim svirati, u muzičku školu idem tri godine, a rado sam na zajedničkoj radionici s rajom s likovne radionice”, kaže nam Benjamin. Tu je i Arnis iz devetog razreda koji je u holu škole imao vrlo uspješnu prvu samostalnu izložbu likovnih radova.

“Izložba je prošla odlično i vrlo sam zadovoljan, bilo je lijepo izložiti radove i vidjeti reakcije. Volim raditi na ovaj način, svi smo skupa vani, jedni druge podržavamo, i puno je ljepše stvarati u prirodi i na svježem zraku”, kaže nam Arnis. Profesor likovne kulture Sanel Šamerić kaže kako učenici odličnoreagujuna zajednički rad, pogotovo kada se radi vani:

“Kad vrijeme dozvoljava vani smo i na redovnim časovima, kao i na sekciji ili radionicama. Zajednički rad vrlo je poticajan za djecu, tako da osimod nasmnogo uče jedni od drugih i razmjenjuju iskustva”, kaže Sanel Šamerić.

Na času zdrave ishrane Ana Mira iz četvrtog razreda skupa sa starijim učenicama i učenicima priprema zdrave kuglice s keksom, kakaom i kokosom, a kako je nekovrijeme živjela u inostranstvu to joj je i sjajna prilika da poboljšava maternji jezik koji svakako odlično govori. Čas vodi učiteljica Semira Rizvanović koja kaže kako djeca uživaju u ovakvom načinu rada:

“Opušteni su i daju svoj maksimum. Rade skupa, niko se ne izdvaja ni po kojem osnovu, a djeca iz različitih odjeljenja se upoznaju što generalno doprinosi boljoj atmosferi u školi”, kaže Semira Rizvanović. Pedagoginja u produženom boravku Zahida Bakić koja je taj dan angažovana na radionici ručnih radova kaže kako se djeca vještina i motoričkih sposobnosti nadopunjuju kroz zajednički rad:

“Upoznaju se, druže se i uče na svježem zraku, izrađuju predmetealii razgovaraju o različitim bitnim temama”, kaže Zahida Bakić, a direktorica Kuštrić doda je još jedan bitan aspekt svakodnevnog zajedničkog rada:

“Većina djece se kroz razne aktivnosti međusobno upoznala, tako da kada se svi poznaju, kadaovi iz nižih razreda poznajuone iz viših, onda je i manja mogućnost za pojavu nasilja ili ‘bulliynga’ kojih kod nas sada praktično i nema”, dodaje, nakončega posjećujemo aroma mirisnu radionicu koju vodi školski pedagog Mirza Trbonja. Djeca rade uzmirisne svijeće i tihu muziku, i prstima slikaju radove na temu porodice.

“Cilj nije samo na crtežu, već na samom postupku – crtaju prstima, boje suprirodne i neškodljive, izražavaju se kroz crtež istovremeno se opuštajući”, pojašnjava Mirza Trbonja.

 

Malu ekipu na jogi poslije zadaće i njihove učiteljice Aidu i Almedinu nismo željeli ometati u meditaciji, pa smo još posjetili radionicu o kriterijima ocjenjivanja koju je vodila Elvira Mezit Šehović na kojoj su uz učenice i učenike prsisustvovale i nastavnice razredne nastave Dženita Velo te historije i geografije Amira Husnić.

“Radionica djeci služe da tačno znaju koji su kriteriji ocjenjivanja, kriterije uče i roditelji, radionice često posjećujemo i mi nastavnici kako bi sve bilo usklađeno, tako da kada dijete dobije neku ocjenu, i dijete, i roditelj i mi znamo zašto je dobilo baš tu ocjenu i nema suvišnih pitanja niti puno nedoumica”, kaže Dženita Velo.

Direktorica Seada Kuštrić ističe i važnost saradnje škole sa lokalnom zajednicom i podršku predškolskom odgoju i realizaciji aktivnosti usmjerenih ka povećanju mogućnosti djeci za rano učenje:

“Prije pet godina smo s UNICEF-om učestvovali u uspješnom projektu “Male škole”, i kada je projekat okončan mi jednostavno nismo željeli stati s aktivnostima tako da svake godine od oktobra do marta u okviru svojih aktivnosti dva puta sedmično realiziramo aktivnosti “Male škole” za djecu predškolskog uzrasta”, kaže Seada Kuštrić. Dodaje kako se trude da učenici škole izlaze u zajednicu i uče kako da postanu aktivni članovi:

“Imamo saradnju sa Koledžom ujedinjenog svijeta koji ima odlično opremljene laboratorije hemije, fizike i biologije i četvrtkom idu grupeiz naše škole i radeu njihovim laboratorijima skupa sa nastavnicima i učenicima. Pored toga, koristimo priliku što je Mostar turističko središte, pa tokom sezone grupe učenika s nastavnicima jezika izlaze i turistima na njihovom jeziku govore o Mostaru i o turističkim atrakcijama i kroz razgovor uče”, ističe još neke od brojnih aktivnosti direktorica Četvrte osnovne škole u Mostaru Seada Kuštrić ističući i sjajnu suradnju sa Osnovnom školom “Ivana Gundulića” iz Mostara s kojom zajedno učestvuju u brojnim aktivnostima i projektima među kojima je i projekat “Inkluzivno obrazovanje”:

“Sarađujemo, razmjenjujemo iskustva, i zajednički nastupamo prema vlastima, zajednici i široj javnosti oko brojnih bitnih pitanja”, dodaje.

 

Na blogu ZaSvakoDijete.ba u narednom periodu objavljivaćemo neke od priča iz škola koje su učestvovale u projektu “Inkluzivno obrazovanje” koji je uz podršku UNICEF-a BiH realiziralo Udruženje “Duga” iz Sarajeva.