KATEGORIJA: Kanton X , Novosti | 01.04.2015

MARIJA, ODGAJATELJICA IZ LIVNA: “Roditelji počinju shvatati da je vrtić mnogo više od mjesta gdje ostave dijete dok su na poslu”

IMG_5891

Odgajateljica Marija Mihaljević (37) iz Livna kaže da ju je tokom studiranja za profesoricu predškolskog odgoja i obrazovanja na Pedagoškom fakultetu u Mostaru vodila ljubav prema djeci i želja da radi s djecom.

“Volim ih, baš ih volim i jedva sam čekala da završim fakultet i zaposlim se, priča nam Marija koja već drugu školsku godinu radi u programu predškolskog odgoja i obrazovanja u Hercegbosanskoj županiji.

Prve godine besplatan predškolski program za djecu Livna je realiziran kroz projekat „Povećajmo mogućnosti djeci u Bosni i Hercegovini za rano učenje“ uz pomoć UNICEF-a uz financiranje fondacije Dubai Cares i podršku Županije, dok se program predškolskog odgoja i obrazovanja u drugoj godini implementacije uz podršku ‘Dubai Caresa’ i Županije realizira u okviru projekta „Primjena koncepta ljudske sigurnosti u cilju stabilizacije zajednica u Kantonu 10“ koji finansira UN Fond za ljudsku sigurnost a implementiraju ga UN agencije u BiH (UNICEF, IOM, UNHCR i UNDP) u trajanju od 3 godine.

Marija je dok se školovala niz godina volontirala u Udrugi roditelja djece sa smetnjama u razvoju ‘Koraci’ iz Livna, i uz ogromnu ljubav prema djeci činilo joj se da je konkurs za odgajatelje u predškolskom programu kao stvoren za nju.

IMG_5898“Znala sam da neće biti lako, mnogo je nezaposlenih mladih osoba koje ne mogu naći posao, a plašilo me i to kako ću se zaposliti s obzirom da sam kroz djetinjstvo odrastala s određenim fizičkim poteškoćama koje su počele komplikacijama tijekom poroda. Išla sam redovno u osnovnu i srednju školu i na fakultet, znala sam da imam svo znanje, praksu i kvalifikacije, ali bilo je bojazni kako ću biti prihvaćena”, kaže Marija. Prijavila se na konkurs koji je raspisalo Ministarstvo znanosti, prosvjete, kulture i športa Hercegbosanske županije i uz određene birokratske poteškoće koje su se pojavile na početku ipak uspjela dobiti posao. Dodaje da su pojedini roditelji na početku bili skeptični prema njoj, ali da njena fizička poteškoća nije predstavljala smetnju u šta su se brzo imali priliku uvjeriti.

“Radila sam u jednoj grupi kao odgajateljica, a u drugoj sam bila asistentica odgajateljici u grupi u kojoj je bilo troje djece s poteškoćama. Jedno od njih je danas u školi, jedno je upisano u redoviti vrtić a jedno u predškolskom programu koji se odvija u jednoj područnoj školi. Djeca su me brzo zavoljela, ostavarila sam odličnu komunikaciju s njima i oni sa mnom. Ove školske godine sam odgajateljica u grupi od 28 djece u kojoj imamo jedno dijete s poteškoćama i imam asistenticu”, priča Marija. Dodaje kako joj je kroz rad i dodatno iskustvo koje je stekla mnogo pomogla i dodatna edukacija koju je dobila kroz obje faze programa.

“Kroz volontiranje sam doista stekla kvalitetnu praksu, kao i kroz rad, ali čovjek uvijek ima šta da nauči pa smo kroz kvalitetne i konkretne radionice imali priliku mnogo toga naučiti kako bi naš rad s djecom bio još kvalitetniji, kako bismo bolje naučili uočiti eventualan problem i kako ga riješiti”, pojašnjava nam Marija, potcrtavajući značaj rane detekcije:

livno-predskolsko 036“Što prije primijetimo ukoliko neko dijete ima poteškoću ili problem, u to će rješenje biti lakše naći i biće više vremena da se djetetu pruži adekvatna podrška”.

Marija kaže kako je primijetila da kroz predškolski program roditelji rado dovode djecu u vrtić, i shvataju koliko je njihov dolazak tu bitan za njihov odgoj.

“Roditelji počinju shvatati da vrtić nije samo mjesto gdje će ostaviti djecu dok su na poslu ili gdje ih moraju dovesti na predškolski program koji je obvezatan, već da se radio obrazovnoj i odgojnoj instituciji u kojoj njihova djeca uče kroz igru i stječu preduslove da budu bolji u školi. Tako uz djecu koja su u posljednjoj godini pred školu imamo i mnogo mlađe djece koju roditelji dovode, dođu njihovi rođaci, braća ili sestre, i mislim da je to jedan pozitivan pomak”, kaže Marija Mihaljević, odgajateljica iz Livna. Dodaje da je zadovoljna trenutnim radom, ali da je potrebno još sistemskih stvari kako bi on bio još kvalitetniji za djecu:

“Imam želje kao i svaki odgajatelj – još didaktičkog i ostalog potrebitog materijala, i angažiranje defektologa, logopeda i pedagoga kojima se možemo obratiti i koji mogu dodatno pomoći djeci”, poručuje na kraju razgovora Marija.

Projekat „Primjena koncepta ljudske sigurnosti u cilju stabilizacije zajednica u Kantonu 10“ koji finansira UN Fond za ljudsku sigurnost a implementiraju ga UN agencije u BiH (UNICEF, IOM, UNHCR i UNDP) u trajanju od 3 godine. Teži primjeni koncepta ljudske sigurnosti sa posebnim osvrtom na potrebe povratničke populacije i socijalno ugroženih kategorija putem uspostave partnerskih odnosa s opštinama, kantonalnom vladom i organizacijama civilnog društva, s ciljem osiguranja lokalnog prihvatanja i podrške, te dugoročne održivosti projekta.