KATEGORIJA: Naše priče za najbolje vrtiće , Novosti , Priče iz vrtića | 23.11.2016

OBDANIŠTE BOSANSKA KRUPA: Djeca uče o svojoj okolini, svemu šta ih okružuje i mjestu u kojem žive i uče

1-9dn6kutlc9nxltstcytgia

U prijavi na Konkurs ”Naše priče za najbolje vrtiće” iz JU ”Dječije obdanište i dom učenika” Bosanska Krupa naglašavaju da pod vodstvom direktorice Almire Šertović, kroz rad i želju za rastom i razvojem predškolskog odoja i obrazovanja ova Ustanovu polako prerasta u centar različitih aktivnosti i primjer dobre prakse.

“Neke od aktivnosti kao što su Voćnjak prijateljstva, Vrtićki sajam , te radionice za roditelje “Rastimo zajedno” se u protekle četiri godine realizuju svake godine i sad su postale već tradicionalne. Posebna je priča naš “Voćnjak prijateljstva” koji je poslije nepune tri godine porastao, stekao mnogo prijatelja i još uvijek raste. U vrtiću se svake godine realiziraju i radionice za roditelje “Rastimo zajedno” kao podrška roditeljima u njihovom roditeljstvu, a koje je podržao i UNICEF a realiziraju certificirane voditeljice iz naše Ustanove. Ove godine uspješno se privodi kraju četvrti ciklus radionica”, kaže u uvodu Melita Porić, sekretar Ustanove.

“Jedna od aktivnosti koje bi istaknuli i koja je jedinstvena je i “Vrtićki sajam” na kojem djeca razmjenjuju i prodaju igračke uz simboličan iznos”, dodaje Melita Porić.

Direktorica Almira Šertović ističe da je JU „Dječije obdanište i dom učenika“ u Bosanskoj Krupi jedina predškolska ustanova na području općine.

“Djelujemo proaktivno u promociji predškolskog odgoja i obrazovanja i pomičemo granice u odnosu na inkluziju i obuhvat osjetljivih grupa . Aktivno sarađujemo sa lokalnom zajednicom, Općinom, udruženjima, nevladinim organizacijama i fondacijama na državnom nivou i u međugraničnoj saradnji, te se redovno javljamo na pozive donatora što je i rezultiralo nizom različitih realiziranih projekata”, kaže direktorica Šertović pojašnjavajući kako se realizirani projekti odnose na različite sfere i uključuju aktivnosti na unapređenju i modernizaciji objekta vrtića i materijalno-tehničke opremljenosti i aktivnosti koje se odnose na odgojno-obrazovni rad s djecom, roditeljima i lokalnom zajednicom dok se u Ustanovi njeguju timski rad, pozitivni međuljudski odnosi i koriste prilike za stalno stručno i individualno usavršavanje.

Neki od projekata koje izdvajaju su „Mobilni vrtić“ (donator Vijeće Evrope); „Inkluzija je hit, inkluzija je bit“ — Zadovoljavanje potreba djece i odraslih sa poteškoćama u razvoju i invaliditetom (Federalno ministarstvo rada i socijalne politike), „Povećanje energetske efikasnosti“ — (UNDP), „Imam pravo jesti zdravo“ — osvještavanje djece i roditelja za potrebe zdrave ishrane“ — finansirano vlastitim sredstvima. Ističu i projekte „Igram se i učim“ — unapređenje i razvoj kompetencija za cjeloživotno učenje (Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke), „Pokretna predškola — primjer dobre prakse u obrazovanju u BiH (SOROŠ), „Osnažimo se i porastimo“ — osnaživanje i unapređenje profesionalnih kompetencija predškolskih radnika USK-a (FMON).

“U Ustanovi se već četiri godine daje podrška roditeljstvu putem radionica „Rastimo zajedno“, a koje su podržane od UNICEF-a. Cilj, vizija i misija ovog vrtića jeste i dalje djelovati za predškolski odgoj i obrazovanje; pružanje stručne podrške djeci i njihovim roditeljima, proaktivno djelovanje i sudjelovanje u društvenoj sferi na lokalnoj i višim razinama s ciljem razvoja svijesti o potrebi unapređenja predškolskog odgoja i obrazovanja za svu djecu; senzibiliziranje svih nivoa društva za prevazilaženje postojeće diskriminacije u predškolskom obrazovanju”,zaključuje direktorica JU „Dječije obdanište i dom učenika“ Almira Šertović.

 

“Moje dijete voli da ide u vrtić što znači da joj je tamo lijepo, tako da sam odmah i ja zadovoljna. Predškolski odgoj je vrlo bitan za pripremu djeteta dalje za školu, djetetu olakšava prve školske dane i napredaku budućnosti. Dijete koje ide u vrtić je samostalnije, odgovornije i ima predškolsko znanje”, jedan je od odgovora roditelja u provedenoj anketi. Drugi roditelj ističe važnost činjenice da djeca redovno imaju aktivnosti kojima se uključuju u djelovanje lokalne zajednice:

“Uključivanje predškolske djece u dešavanja u lokalnoj zajednici kroz redovne vrtićke aktivnosti mnogo je važno. Djeca na taj način uče o svojoj okolini, svemu šta ih okružuje i mjestu u kojem žive i uče, a sve to s našom djecom pripreme tete iz vrtića uz stalnu edukaciju i nesebičan angažman”.

UNICEF BiH otvorio je u maju Konkurs “Naše priče za najbolje vrtiće” za pojedince, pojedinke i/ili grupe zaposlene u predškolskim ustanovama u Bosni i Hercegovini koji su dali istaknut doprinos inkluzivnosti i kvalitetu predškolskog odgoja i obrazovanja. U narednom periodu na blogu ZaSvakoDijete.ba objavljivaćemo priče o vrtićima koji su prijavljeni na konkurs, a istaknuti stručnjaci predškolskog odgoja i obrazovanja ocijeniće prispjele prijave te nagrade i priznanja uručiti krajem godine.