KATEGORIJA: Ostalo | 07.03.2012

Predstavnice UNICEF-a kod ministra Kasipovića: “Ne dopustiti gašenje škola”

Regionalna direktorica UNICEF-a za Srednju i Istočnu Europu te Zajednicu neovisnih država Marie-Pierre Poirier i predstavnica  UNICEF-a za BiH Florence Bauer susrele su se u srijedu u Banja Luci sa ministrom prosvjete i kulture RS Antonom Kasipovićem.  Nova regionalna direktorica UNICEF-a interesirala se za to koje su kategorije djece trenutno najranjivije, te na koji način vidi ulogu UNICEF-a.

„Želimo znati na koji način UNICEF može biti najkorisniji u procesima inkluzije i socijalne zaštite djece. Bitno je da nam kažete da li program Jačanje socijalne zaštite i inkluzije vidite i kao nešto svoje, nešto što i u budućnosti može koristiti, ili to vidite tek kao projekat koji vam se sa strane nameće“, kazala je Marie-Pierre Poirier  na početku susreta s Kasipovićem, te potcrtala važnost multisektoralnog pristupa.

„Sa UNICEF-om saradjujemo u odličnom projektu jačanja sistema socijalne zaštite i inkluzije za djecu. Na nama je da se još više angažujemo na pitanjima socijalne zaštite i inkluzije. Kad je riječ o najranjivijim kategorijama djece, to su djeca sa posebnim potrebama, djeca iz razorenih obitelji,  djeca iz ruralnih i zabačenih područja, i romska djeca“, kazao je Kasipović. Posebno je istaknuo problem ruralnih područja u kojima egzistira oko 500 škola sa tri do 10 učenika koje se svakodnevno gase.

 

“Problem je što takva djeca nemaju djetinjstvo ni priliku za socijalizaciju. Mi reagiramo tako što tu djecu prevozimo u velike škole u gradovima ili većim centrima, pa to roditelji nerijetko vide kao problem jer im je škola jedino što imaju u selima i njihovo nestajanje smatraju nestajanjem sela. Danas ti roditelji imaju pozitivno mišljenje jer vide da su se djeca socijalizirala. Ipak, očekujemo da će se u narednom periodu ljudi koji ne nađu posao u gradu ponovno okrenuti selu, i njima se mora obezbijediti mnogo više od ceste“, kazao je Kasipović.

Marie-Pierre Poirier i Florence Bauer kazale su kako se bez obzira na činjenicu da trenutno u selima nema dovoljno djece koja bi išla u školu ne smije dozvoliti da ta sela ostanu bez škola u nekom drugom obliku, bar dok se ne promijeni trenutna situacija. Bauer je iznijela mogućnost da se u školama organiziraju drugi vidovi edukacije i da se nastavnici i učitelji školuju za odgajatelje, što je Kasipović ocijenio korisnim prijedlogom te je najavio mogućnost da se to testira u nekoj od opština.

„Škole ne smiju propasti. Mogu raditi u drugom obliku, a ako se ljudi vrate na sela, škole se mogu ponovno otvoriti“, složili su se predstavnice UNICEF-a i Kasipović.