KATEGORIJA: Ostalo | 08.12.2011

Radionice u Fojnici i Gojevićima: „Nigdje ne piše, da ljepši su oni kojih je više“

U okviru treće faze projekta Projekta “Sigurno okruženje za djecu u podjeljenim školama Srednjebosanskog kantona/kantona Središnje Bosne” koji uz podršku UNICEF-a na terenu realizira Udruženje „Genesis Project“ održane su radionice i djeci prilazane lutkarske predstave u osnovnim školama u općinama Fojnica, Vitez, Jajce, Kiseljak i Busovača.

U općini Fojnica radionice su održane u Osnovnoj školi „Ivan Goran Kovačić“ u mjestu Gojevići, te u Osnovnoj školi „Muhsin Rizvić“ Fojnica. U školi u Gojevićima dječaci i djevojčice iz drugog razreda i njihov učitelj Viktor Knežević ustupili su „Genesisu“ čas razredne nastave i imali priliku kroz radionicu učiti o različitostima i nenasilnoj komunikaciji. Voditeljica radionice Azra Talić iz „Genesisa“ nakon upoznavanja s djecom, pozvala ih je da zajedno odigraju igru mačke i miša u kojoj jedno od djece bude miš kojeg ostala djeca u krugu štite od mačka koji ga polušava uhvatiti. Potom je slijedila diskusija o tome po čemu se razlikuju maca, miš i zeko, a djeca su poslije učila primijećivati po čemu su svi međusobno razlikuju, a po čemu su na konci svi isti i zbog čega nema potrebe da isključuju bilo koga ko se razlikuje od većine.

Potom su djeca skupa s učiteljem pogledali kratki edukativni film „Priča o Crnobiserki“ iz „Genesisove“ radionice „Igre šumskih patuljaka“. Nakon što ih je oduševila projekcija na zidu učionice, pogledali su a zatim i diskutovali o priči školjke sa crnim biserom koja je živjela u moru u kojem žive sve školljke sa bijelim biserima. Djeca su bila tužna što se niko nije htio igrati sa školjkicom s crnim biserom, ali su bila oduševljena nakon što je velika riba sve školjke iz tog mora odnijela u more gdje su sve školjke imale crni biser, pa su svi shvatili da različitost čini more ljepšim uz stihove pjesme iz filma: „…nigdje ne piše da ljepši su oni kojih je više…“.

Isti film prikazan je i dječacima i djevojčicama četvrtog razreda OŠ „Muhsin Rizvić“ u Fojnici koji su reagirali jednako kao i njihovi dvije godine mlađi drugari iz škole u Gojevićima. U ovom razredu su i ranije imali „Genesis“ radionice pa su djeca spremno ponovila sve što su ranije naučila o prihvatanju različitosti, a odigrali su i igru u kojoj su djeca „vježbala povjerneje“ tako što bi po jedan učenik stao u sredinu grupe i pokušavao pasti na stranu, dok bi ga drugi rukama pridržavali.

Učiteljica Fikreta Husić kaže kako je zadovoljna načinom na koji „Genesis“ izvodi radionice, ali i da ona na svojim časovima razredne nastave pokušava primijeniti one metode koje joj sredstva dozvoljavaju, uz pomoć UNICEF-ovih priručnika koje je dobila od „Genesisa“. Sličnog je mišljenja i učitelj Viktor Knežević koji kaže kako na časovima obrađuje predviđene teme, ali da je ograničen nedostatkom materijala i opreme, pa ne može djeci puštati edukativne filmove kakav  su djeca gledala u okviru radionice.

Pedagogice dviju škola Josipa Lovrić i Almina Sulejmanović surađuju tokom cijelog projekta i osmišljavaju zajedničke aktivnosti te kažu kako su zadovoljne. Jedna od zajedničkih aktivnosti koje su realizirale bila je posjet svih učenika obje škole Franjevačkom samostanu u Fojnici, a trenutno pripremaju međusobne posjete ulenika školama uz pripremu muzičkog programa s instrumentimak oje su dobilu u okviru projekta. Nadaju se da će s aktivnostima i međusobnom dobrom saradnjom nastaviti i nakon okončanja projekta.