KATEGORIJA: Najbolji početak za svako dijete , Novosti | 13.02.2015

KONFERENCIJA O PREDŠKOLSKOM OBRAZOVANJU: Djeci u BiH povećati mogućnosti za rano učenje!

Na Ilidži je održana dvodnevna konferencija „Povećajmo mogućnosti djeci u Bosni i Hercegovini za rano učenje“ koju je želeći promovisati ideju kvalitetnog predškolskog obrazovanja za svako dijete organizirao UNICEF uz podršku fondacije Dubai Cares. Cilj konferencije bio je predstavljanje rezultata i evaluacija u oblasti predškolskog odgoja i obrazovanja u BiH putem razmjene iskustava i znanja, te diskusija o politikama, praksama i naučenim lekcijama u procesu implementacije.

“Interesantno je da smo se danas okupili tačno na godišnjicu velike međunarodne konferencije o ranoj edukaciji održane prije tri godine. Od februara 2012. do danas desilo se mnogo toga u oblasti predškolskog obrazovanja, i mi u UNICEF-u smatramo kako je pravi momenat da promislimo, procijenimo ostvareni napredak i ocijenimo napredak kako bismo unaprijedili pristupe, revidirali strategije I nastavili sa još boljim rezultatima u najboljem interesu djece”, kazao je na otvaranju Konferencije predstavnik UNICEF-a za BiH Ayman Abulaban.

“Kvalitetno predškolsko obrazovanje nije samo odgovornost odgajatelja, već i odgovornost cjelokupnog sistema”, kazao je Jan Peters s Univerziteta u Gentu u predavanju na temu “Šta čini kvalitetnu radnu snagu za predškolski odgoj i obrazovanje?”.

“U Francuskoj i Belgiji 99% djece već od 2,5 godine pohađa vrtiće i ne moraju se raditi posebna istraživanja, da bi se donosioce odluka ubijedilo da investiraju u predškolski odgoj. Ukoliko ne bi investirali i ukoliko bi bilo koji roditelj bio prinuđen da čeka duže od mjesec dana, da mu dijete pođe u vrtić, donosioci odluka bi se suočili sa velikim bijesom roditelja..” kazao je Peeters

Rezultate nezavisne međunarodne evaluacije na temu “Bolji pristup i ravnopravnost u predškolskom obrazovanju u Centralnoj i Istočnoj Evropi i Zajednici nezavisnih država” a akcentom na BiH iznijela je Helen Penn, Education for Change Ltd, Velika Britanija, dok je rezultate srednjeročne evaluacije “Povećajmo mogućnosti djeci u Bosni i Hercegovini za rano učenje” iznijela Nedžada Faginović, UNICEF BiH.

Predavanjem Brende Taggart sa UCL Instituta za obrazovanje iz Velike Britanije na temu “Snaga predškolstva: istraživački dokazi iz Engleske” počeo je drugi dan Konferencije „Povećajmo mogućnosti djeci u Bosni i Hercegovini za rano učenje“

“Jako je bitno djecu educirati i kod kuće, raditi s njima, imati konverzaciju, zajendičke objede, čitati im. Djeca koja kod kuće imaju obrazovno okruženje, a uz to imaju dobro predškolsko obrazovanje, prema našim istraživanjima pokazala su najveći napredak. Kad je edukativno okruženje kod kuće u pitanju, pokazalo se da nije uvijek direktno povezano sa stepenom obrazovanja roditelja: Imali smo slučajeve gdje roditelji nisu visoko obrazovani ali su s djecom brojali stepenice, brojali u trgovini, i djeca su pokazala odlične rezultate. S druge strane, imali smo slučajeva visoko obrazovanih roditelja, advokata, liječnika, koji to s djecom nisu radili i često su se oslanjali na dadilje koje nemaju adekvatna znanja pa su rezultati bili slabiji”, kazala je Brenda Taggart odgovarajući na pitanja iz publike.

Rezultate istraživanja ” Testiranje efekata predškolskog programa u trajanju od 300 sati na kognitivne, socioemotivne, jezičke i fizičke karakteristike djece u BiH” iznio je Danijel Hopić iz Društva psihologa FBiH:

“U razvoju predškolskih programa poseban fokus staviti na aktivnosti koje razvijaju socio-emotivne vještine, unaprijediti programe i jezičkim, govornim i sportskim elementima”, kazao je.

Završni panel bio je na temu ‘ Kako unaprijediti predškolske programe u svrhu osiguranja optimalnog razvoja djeteta?’

“Potrebno je raditi korak po korak na sistemskom unaprjeđenju predškolskog obrazovanja u BiH”, kazala učesnica panela Nirvana Pištoljević sa Columbia University, New York.

Pero Spasojević sa Univerziteta Istočno Sarajevo kazao je kako pripreme djece za školu treba da počnu sa tri godine:

“Predškolsko obrazovanje treba urediti sistemski u interesu djece. Ovo što su vlasti uradile sa obaveznih 150 sati kako bi ‘smirili’ roditelje jedna je velika pedagoška improvizacija, potrebno je što prije razviti adekvatan model predškolskog vaspitanja i obrazovanja”.

Obraćanjem Adnana Husića iz Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine završena je dvodnevna Konferencija „Povećajmo mogućnosti djeci u Bosni i Hercegovini za rano učenje“.

(Više fotografija možete naći na FB profilu UNICEF BiH)