KATEGORIJA: Novosti | 09.06.2015

Svjetski obrazovni forum usvojio je Deklaraciju o budućnosti obrazovanja

wef-en-150x150

Transformativna vizija obrazovanja za narednih 15 godina usvojena je na Svjetskom obrazovnom forum, završenom u Incheonu, Republika Koreja. Deklaraciju iz Incheona pozdravila je globalna obrazovna zajednica, uključujući vladine ministre iz preko 100 zemalja, nevladinih organizacija i skupina mladih.

Deklaracijom se zemlje potiču da osiguraju inkluzivno, pravično, kvalitetno obrazovanje i mogućnosti cjeloživotnog obrazovanja za sve. Deklaracija će poduprijeti ciljeve u oblasti obrazovanja u okviru održivih razvojnih ciljeva koji će se ratificirati u Ujedinjenim narodima u septembru.

„Deklaracija predstavlja veliki iskorak naprijed“, istakla je generalna direktorica UNESCO-a, Irina Bokova. „Ona odražava našu odlučnost da osiguramo da sva djeca i mladi ljudi steknu znanja i vještine koje su im potrebne za dostojanstven život, ostvarivanje svojih potencijala i doprinos svojim društvima kao odgovornih globalnih građana. Deklaracija potiče vlasti da osiguraju mogućnosti učenja kroz život, kako bi ljudi mogli i dalje rasti i razvijati se.

Također i potvrđuje da je obrazovanje ključno za globalni mir i održivi razvoj.

“Deklaracija iz Incheona temelji se na globalnom pokretu Obrazovanje za sve (engl. EFA) koji je pokrenut u Jomtienu, Tajland 1990. godine i obnovljen u Dakaru, Senegal u 2000. godini. EFA pokret i milenijski razvojni cilj za obrazovanje rezultirali su značajnim napretkom, ali mnogi od njihovih ciljeva, uključujući i univerzalni pristup osnovnom obrazovanju, još uvijek nisu ostvareni. Trenutačno 58 miliona djece još uvijek nije u školama, od čega su većina djevojčice. Pored toga, 250 miliona djece ne uči osnovne vještine, iako je polovica njih već provela najmanje četiri godine u školi. Deklaracija iz Incheona mora okončati napore na ostvarivanju ambicioznih planova iz EFA-a i Milenijskih razvojnih ciljeva.

„Da bi ova generacija djece jednog dana smanjila nejednakosti i nepravde koje pogađaju svijet današnjice, svoj našoj djeci moramo dati pravednu priliku da uče i to mora biti naša zajednička vizija i opredjeljenje“, istakao je izvršni direktor UNICEF-a, Anthony Lake.

Deklaracija iz Incheona provodit će se kroz Okvir za djelovanje pod nazivom Obrazovanje 2030. koji vlade trebaju usvojiti do kraja godine u formi mape puta. Okvir će osigurati smjernice o učinkovitim zakonskim i političkim okvirima za obrazovanje, temeljene na načelima odgovornosti, transparentnosti i participativnog upravljanja. Učinkovita provedba će zahtijevati snažnu regionalnu koordinaciju i rigorozan monitoring i evaluaciju plana u oblasti obrazovanja. Također će zahtijevati više sredstava, pogotovo u zemljama koje ostvaruju najlošije rezultate u pružanju inkluzivnog, kvalitetnog obrazovanja. Deklaracija i Okvir će potaknuti zemlje da definiraju odgovarajuće ciljeve za iznose sredstava na nacionalnoj razini i povećati službenu razvojnu pomoć zemljama s niskim dohotkom.

Na završnoj svečanosti, obratili su se Susan Hopgood, predsjednica „Education International“, Kishore Singha, specijalni izvjestitelj o pravu na obrazovanje, Mohamed Sameh Amr, predsjedavajući Izvršnog odbora UNESCO-a, Georg Kell, izvršni direktor UN Global Compacta, António Guterres, visoki povjerenik UNHCR-a (putem video linka), Geeta Rao Gupta, zamjenica izvršnog direktora UNICEF-a, Keith Hansen, potpredsjednik za Globalne prakse Svjetske banke, Michaelle Jean, generalna sekretarka „La Francophonie, “ Hwang Woo Yeo, potpredsjednik Vlade Republike Koreje i Irina Bokova, direktorica UNESCO-a.

„Svi se slažemo da svaki učenik ima pravo na kvalitetno, besplatno, javno obrazovanje“, istakla je Susan Hopgood, predsjednica „Education International“, organizacije koja predstavlja više od 30 miliona nastavnika i radnika u obrazovanju širom svijeta.

„Međutim, kako bi se ostvarili bilo koji ciljevi obrazovanja, učenicima u svakoj učionici mora biti osigurano dobro obučeno, profesionalno kvalificirano, motivirano i podržano nastavno osoblje. Osiguranje kvalitetnog obrazovanja za sve će zahtijevati promjene u obrazovnim sistemima. Za provedbu Okvira za djelovanje pod nazivom Obrazovanje 2030. i unaprjeđenje kvalitete obrazovanja, ključna je transformacija naših obrazovnih sistema u sisteme koji njeguju kulturu otvorenosti i saradnje“.

Obrazovanje je od ključne važnosti za ostvarivanje svih novih ciljeva održivog razvoja. Potrebno je iskorijeniti siromaštvo, potaknuti zajednički prosperitet i širi privredni rast, te izgraditi mirna, tolerantna društva. Današnja Deklaracija odražava zajedničko opredjeljenje na ostvarivanju ove vizije i pokazuje kako obrazovanje može transformirati živote.”