KATEGORIJA: Novosti , Vrtići za sve | 12.02.2017

VRTIĆI ZA SVE: Djeca opštine Vukosavlje poslije pohađanja predškolskog programa nadaju se da će uskoro dobiti vrtić!

IMG_8720

Mališani iz mjesnih zajednica Jakeš, Jezero, Modrički Lug i Gnionica u opštini Vukosavlje proteklih pet mjeseci imali su priliku pohađati predškolski program realiziran kroz UNICEF projekat „Povećajmo mogućnosti djeci za rano učenje“ što je većini njih bila i prva prilika za pohađanje takvog programa.

“Dovodim blizance Belmu i Benjamina, imaju tri godine i svaki dan jedva čekaju kada će doći. Mnogo su napredovali u svemu, drugačiji su u ponašanju, uz tete i vršnjake su naučili da i kod kuće pospremaju iza sebe, sklanjaju igračke i stavljaju ih na mjesto. Htjeli smo ranije da ih upišemo u Modriču, ali tamo ne možeš doći na red, duga je lista čekanja, pa se nadamo da će se ovdje otvoriti vrtić da oni mogu nastaviti dalje, ali da i ja mogu raditi dok su oni u vrtiću”, kaže nam Hazemina, mama Belme i Benjamina koji su u vrtićkoj grupi smještenoj u prostoriji Osnovne škole “Aleksa Šantić” u Jakešu.

Sličnog je mišljenja i mama Senka čiji sin Dejan je imao priliku ići u Modriču u vrtić, ali kaže da se nije uspio uklopiti.

“Valjda se dugo vozili pa dijete shvatalo da je daleko od kuće, plakao je, nije se uklapao, i ispisali smo ga. Kada su ovdje počele radionice, krenuo je bez problema, u grupi je bilo djece koju je već poznavao, blizu je kuće, i jedva smo ga zadržali da ne ide kad je bio bolestan. Program mu je došao u pravo vrijeme jer ima šest godina i uskoro će u školu, tako da je dobio priliku da se pripremi”, kaže nam Senka. U školu bi uskoro trebao i šestogodišnji Vedad, a njegova mama Amela kaže nam kako bi joj bilo žao da sličnu priliku ne dobije i njegova mlađa sestra Nejla.

“Vedad je dolazio na sličan program koji je UNICEF ovdje imao i prije tri godine, tada mu je bilo korisno, kao i sada, crta, piše, dosta se navikao s djecom. Nadamo se da će se otvoriti vrtić, bilo bi lijepo da i Nejla može ići”, kaže nam Amela.

Mlađu sestru Milenu u vrtić je dovela Mihaela koja već ide u školu i koja je pohađala vrtić u Modriči. Tata Nenad kaže da je sretan da Milena ima priliku pohađati predškolski program u Jakešu.

“Mihaela je išla u Modriču, ali naravno da je lakše kada je vrtić tu. Ako se taj vrtić otvori, voljeli bismo da ima puni dnevni boravak jer bismo tako mogli ići na posaoi lakše se organizovati”, kaže nam Nenad, dok djeca u grupi s odgajateljicom Mirandom Bajrić i njenom asistenticom Aleksandrom Karanović počinju s aktivnostima za taj dan. Pripremaju se za nastup sa pjesmom o ljubavi, pa je dosta živo. Za jednim stolom su djevojčice Marija, Amra, Milena, Alina, Sara, Ajna i Inela, kažu nam da se vole igrati zajedno, crtati i pisati, i da su mnogo toga naučile. Voljele bi nastaviti zajedničko druženje.

“Ja znam brojati do 14!”, pohvalila nam se Marija dodajući kako je naučila i da treba jesti zdravu hranu od koje rastu mišići. U nastupu učestvuju i dječaci koji su nam se također pohvalili naučenim.

“Naučio sam brojati čak do jedne milje, a mogu i više ako treba”, hvali nam se Vedo s kojim su za stolom još i Božidar, Miralem, Dejo, Lazar, Ajdin i Emir. U plesnoj tački “Ljubav je kad se neko voli” dječaci i djevojčice zajedno nastupaju i svi ustaju na prve taktove pjesme i počinju s probom.

“Djeca su se odlično snašla i uklopila, neki su samo na početku bili tužni kad odu roditelji, ali to je zaista trajalo kratko i vrlo brzo su djeca počela roditelje pitati kada će ići ponovo i bili su tužni ako se razbole pa ne mogu doći. Radili smo standardni program, motoriku, boje, oblike, okolinu, porodicu…”, kaže nam odgajateljica Miranda Bajrić iz Vukosavlja. Njenoj asistentici Aleksandri iz Modriče ovo je prvo radno iskustvo.

“Školovala sam se za rad s djecom, diplomirana sam vaspitačica, željela sam steći iskustvo i da vidim koliko se zaista mogu pronaći u tome, i nakon ovih pet mjeseci mogu reći da sam se u potpunosti pronašla. Djeca su sjajna i odlično smo se slagali, nadam se da ćebiti još prilike za to”, kaže nam Aleksandra.

Nešto dalje, u područnoj školi u Modričkom Lugu, također su već počele aktivnosti za taj dan i dječak Anel nas je čim smo ušli dočekao s pjesmicom “Jedan mali pauk”. Za stolom pored sa slagalicama se igraju Tahira, Muhamed, Dina, Ismar, Amira, Merisa i Aldin koji je složio slona…

“Imam četiri godine i najviše volim da pišem i da recitujem”, kaže nam Anel, a Tahira dodaje kako je u vrtiću naučila crtati. Merisa kaže da najviše voli igračke, a s njima je odgajateljica Slađana Blašković.

“Jedno zaista lijepo iskustvo rada sa sjajnom djecom koja su pokazala veliku spremnost za rad, usvojila su mnogo toga i to se primijeti. Djeca dolaze iz različitih sredina, ali to je nešto na šta niko ne obraća pažnju, svi se igraju i uče skupa bez razlike”, kaže nam Slađana. Njena asistentica i koordinatorica projekta iz Romskog informativnog centra “Kali Sara” Aida Tahirović kaže kako joj je također zadovoljstvo raditi s djecom u predškolskom programu.

“Na početku je djeci trebalo vremena da se naviknu, ali je sve ostalo prošlo odlično. Roditelji su također odlično sve prihvatili i nije bilo nikakvog otpora, rado su doveli djecu kao što ih i dovode danas. Djeca ne vide razlike i to se ovdje najbolje vidi”, kaže Aida. Aktivnosti za taj dan su pri kraju i roditelji dolaze po djecu.

“Zadovoljni smo, zaista nemam riječi. Za djecu vrlo korisno, supruga i ja možemo da radimo, valjalo bi da se nešto slično nastavi”, kaže nam Mustafa koji je došao po kćerku Tahiru. Azra kaže da je njena troipogodišnja kćerka Lejla naučila mnogo toga korisnog dolazeći u vrtićku grupu, dok zadovoljstvo ne kriju i Zahida koja je došla po kćerku Edinu te Aldina koja je došla po trogodišnjeg sina Aldina.

“Lijepo je da djeca idu u vrtić, Asmira kad dođe kući hoće da crta, da piše,a tek su joj tri godine!”, kaže nam Alma, a Jasmina kaže da su njeni trogodišnji Jasin i četverogodišnja Merisa svaki dan nestrpljivi kada će ponovo kod teta u vrtić.

Općinska koordinatorica projekta Nasiha Torić kaže kako je kroz projekat 64 djece pohađalo predškolski program:

“Zadovoljni smo što se Opština Vukosavlje našla među pet opština u kojima se provodi ovaj projekat, a dobar odziv djece i roditelja je pokazao da je odabir bio ispravan. Sam početak je bio dosta tih, što s obzirom da ovdje nema predškolske ustanove i ne čudi, ali kako su krenule prve prijave zanjima su krenuli i ostali, krenulo se s radionicama, djeca su počela dolaziti i sada već imamo veliko interesovanje kod roditelja za daljnjim uključivanjem djece u predškolsko obrazovanje i već su pokrenute aktivnosti na tome”, kaže Nasiha Torić.

Načelnik Opštine Vukosavlje Borislav Rakić kaže kako je vrlo izvjesno da će već od ove jeseni biti otvoren vrtić.

“U našoj opštini nije postojao vrtić, a kako smo imali priliku vidjeti i kroz ovaj projekat u kojem smo imali zadovoljstvo sarađivati sa UNICEF-om kod djece i roditelja postoji veliki interes. Mi smoveć obišli školu u Mjesnoj zajednici Pećnik koja je ranije u potpunosti obnovljena ali u koju djeca nisu nikad išla. Objekat je pogodan, nalazi se u prirodi što bi bio još jedan pozitivan efekat za djecu. Ono što slijedi jeste analiza mogućnosti Opštine Vukosavlje, pošto je objekat izdvojen to bi zahtijevalo i nabavku i opremanje vozila za prevoz djece, a razmatramo još u kojoj formi bi vrtić bio otvoren – da li u svojstvu javne ustanove, dječijeg kluba ili poludnevnog boravka. Planiramo, naravno, i kontaktirati resorna ministarstva”, kaže načelnik Rakić, dodajući kako bi vrtić bio namijenjen za oko 100 djece predškolskog uzrasta.

“Opredjeljenje postoji, na izdvajanje za vrtić ne gledamo kao na trošak već kao ulaganje u budućnost, sad samo ostaje da nađemo najbolja rješenja i sredstva. Vrtić bi se plaćao simboličnim iznosom, a nakon izrade detaljne socijalne karte vidjeli bismo na koji način pomoći djeci čiji roditelji nisu u mogućnosti da također imaju pristup predškolskom obrazovanju”, kaže Rakić o mogućnostima nastavka predškolskog obrazovanja za djecu opštine Vukosavlje i nakon okončanja petomjesečnog programa.

Predškolski program realiziran je kroz projekat „Povećajmo mogućnosti djeci za rano učenje“ a koji se u pet općina u BiH provodi uz podršku UNICEF-a BiH, lokalne zajednice i u saradnji sa Romskim informativnim centrom „Kali-Sara„ iz Sarajeva. U projekat su zajedno kroz redovni predškolski proces tokom pet mjeseci u poludnevnom boravku uključena djeca iz romskih zajednica, djeca iz socijalno ugroženih porodica i djeca sa liste čekanja u vrtićima u kojima se projekt realizirao.