KATEGORIJA: Novosti , Priče iz učionica | 11.05.2017

ZAVRŠEN REGIONALNI SUSRET O INKLUZIJI U SARAJEVU: Razmjenjene pozitivne inkluzivne priče i dobijena rješenja kako teoretska polazišta i zakonska rješenja uspješno pretočiti u odjeljenje, školu i zajednicu

IMG_2034

Sa dvodnevnog “Regionalnog susreta iz odgojno obrazovne inkluzije“ koji se protekla dva dana održao u Sarajevu, više od 200 edukatora, roditelja, predstavnika obrazovnih vlasti, međunarodnih organizacija i civilnog društva iz Crne Gore, Hrvatske, Makedonije, Srbije i BiH u svoje sredine ponijeće kvalitetna rješenja za bolju inkluziju do kojih su došli kroz razmjenu iskustava i razgovor o uspješnim ličnim pričama o inkluziji, pričama iz učionica i načinima prevazilaženja izazova u podučavanju kako bi te priče bile još uspješnije.

“Ohrabreni smo primjerima dobrih praksi koje smo imali priliku čuti i razmjeniti tokom dva dana Susreta. Praktičari su došli sa jasnim pedagoškim praksama uključivanja djece s teškoćama uredovan sistem školovanja. Dobili smo koncepte i ideje kako je moguće teoretska polazišta i zakonska rješenja uspješno pretočiti u život u odjeljenju, školi i zajednici”, kaže Anka Izetbegović, izvršna direktorica Udruženja “Duga” iz Sarajeva koje je uz podršku organizacije “Light for the World” iz Austrije organiziralo dvodnevniskup pod motom “Pričamo uspješne inkluzivne priče”.

“Inkluzija nije nešto što je ubačeno ili nametnuto, inkluzija je potreba svake osobe da bude dio nečega, da nekome pomogne ili da mu se pomogne. Nešto što je i ljudsk opravo, i pravo djeteta, ne može biti nešto što je nametnuto već treba da bude nešto što se podrazumijeva. Vjerujem u snagu odgoja i obrazovanja. Mi u ovoj prostoriji, i mnogi drugi, radimo sjajne stvari, a postoje mnogi koji također žele doprinijeti procesu inkluzije i kojima na tom putu treba podrška. Potrebne su edukacije, ali je potrebno i dosta potpore. Idemo dalje!”, poručila je Anka Izetbegović sa zatvaranja “Regionalnog susreta iz odgojno obrazovne inkluzije“.

Koncept inkluzije temelji se na pravima i podrazumijeva trajno uklanjanje svih prepreka koje se tiču učešća sve djece u obrazovanju. Bosna i Hercegovina potpisnica je niza međunarodnih dokumenata, deklaracija i konvencija, kojima se obavezala na poštivanje i zaštitu osnovnih ljudskih prava, prava na obrazovanje za sve osobe, i to bez diskriminacije.

Inkluzivno obrazovanje podrazumijeva da škole trebaju prihvatiti svu djecu bez obzira na njihove fizičke, intelektualne, socijalne, emocionalne, jezičke ili druge osobine. U svojoj suštini, inkluzivno obrazovanje podrazumijeva zadovoljavanje i odgovaranje na različite potrebe svakog djeteta povećanjem učešća i smanjenjem isključenosti što uključuje promjene i modifikaciju sadržaja, pristupa, struktura i strategija sa zajedničkim ciljem osiguranja kvalitetnog obrazovanja za svu djecu.